(English below – Final session of the University of Pavia-WeWorld student challenge) Il 13 dicembre 2021 sarà organizzato l’evento di chiusura della “student challenge” organizzata dall’Università di Pavia in collaborazione con l’Organismo non governativo internazionale WeWorld. L’iniziativa è parte del progetto ERASMUS+ KA2 AgriSCALE (https://www.agriscale.net/) che promuove la creazione di un nuovo ecosistema di “enterpreneurship learning” nell’Africa Sub-Sahariana attraverso l’implementazione dell’approccio pedagogico “Problem-based learning” nei corsi universitari dedicati all’agribusiness.
Le sfide lanciate agli studenti consentono loro di apprendere attraverso la soluzione di casi basati su problematiche reali proposti da organizzazioni e imprese.
La prima sfida lanciata dall’Università di Pavia e WeWorld è dedicata all’integrazione di principi della bioeconomia sostenibile nell’approccio allo sviluppo basato sul coinvolgimento delle comunità (https://studentschallenge.weebly.com/).
Gli studenti dell’Università di Pavia sono stati organizzati in gruppi partecipati da studenti provenienti dalle università partner africane consentendo loro di sperimentare un ambiente di lavoro internazionale. Durante l’evento finale, tre gruppi di studenti presenteranno il loro rapporto di lavoro ad un panel di valutatori costituito dalla prof.ssa Maria Sassi, coordinatore del progetto europeo per l’Università di Pavia, Pedro Arriaza Aldana, Global Community Protection Approach Specialist presso WeWorld e Julian Ibarguen, Global Research and Data Analysis Specialist presso WeWorld.
***
Final session of the University of Pavia-WeWorld student challenge
The closure of the student challenge organized by the University of Pavia in collaboration with WeWorld, an International Non-Governmental Organization, will take place on December 13, 2021. This event is organized within the framework of the Erasmus+ KA2 project AgriSCALE (https://www.agriscale.net/). The initiative promotes the creation of a new entrepreneurship learning ecosystem in Sub-Saharan Africa by implementing the problem-based learning approach in food and agribusiness programmes in higher education institutions.
Student challenges allow students to learn from organizations and companies related to their field of study by solving cases based on real-life problems. The first AgriSCALE student challenge launched by the University of Pavia and WeWorld has been dedicated to “Integrating principles of Sustainable Bioeconomy to a community-based approach ensuring inclusive and sustainable social prosperity” (https://studentschallenge.weebly.com/).
To prepare students for working in an international environment, challenge participants have been organized in groups that combine various nationalities. During the final session of the challenge, three groups of students will deliver a report and a final presentation in front of two evaluators of WeWorld: Mr Pedro Arriaza Aldana, Global Community Protection Approach Specialist and Mr Julian Ibarguen, Global Research and Data Analysis Specialist.