(English below) Il team dell’Università di Pavia ha partecipato al Consultative Workshop per la discussione dei risultati dello studio Benchmark sulle metodologie didattiche nei partner degli Istituti di Istruzione Superiore (IIS) in Europa e Kurdistan che si è svolto giovedì 13 aprile 2023, presso l’Università di Halabja. Il workshop è stato organizzato nell’ambito del progetto CBHE Teachers MOD, Future Elementary School Teachers Modernization in Kurdistan, di cui Unipv è coordinatore generale.

Il progetto TeachersMOD mira a migliorare la capacità delle facoltà relative all’istruzione di base in ciascun istituto partner con l’obiettivo finale di migliorare lo standard regionale generale dell’istruzione primaria.

TeachersMOD cerca di contribuire alla modernizzazione e al miglioramento della qualità dell’insegnamento, innovando le metodologie didattiche, attraverso la revisione dei curricula e il rafforzamento delle competenze del personale universitario nei Collegi di istruzione di base e nei Centri pedagogici degli IIS della regione del Kurdistan iracheno.

***

UNIPV TEAM AT HALABJA UNIVERSITY FOR THE TEACHERSMOD PROJECT

The University of Pavia team participated the Consultative Workshop for the discussion of the results of the Benchmark study of teaching methodologies in HEIs partners in Europe and Kurdistan which took place today, Thursday 13 April 2023, at the University of Halabja. The Consultative Workshop was organized within the CBHE TeachersMOD project, Future Elementary School Teachers Modernization in Kurdistan, of which Unipv is the general coordinator.

The TeachersMOD project aims to enhance the capacity of the Basic education Faculties in each Partner institution with the final outcome to improve the general regional standard of primary education.

TeachersMOD seeks to contribute to the modernization and improvement of the quality of teaching, by innovating teaching methodologies, by curricula reviewing and by reinforcing the competences of university staff in the Basic Education Colleges and the Pedagogic Centres in the HEIs from Kurdistan region of Iraq.